Fotografia mea
Timișoara, Romania
Du bist am Ende - was du bist. Setz dir Perücken auf von millionen Locken, Setz deinen Fuß auf ellenhohe Socken, Du bleibst doch immer, was du bist.

14 octombrie 2011

Text argumentativ


Adevărul ne face liberi

Această afirmație este din punctul meu de vedere una dintre cele mai controversate, având în vedere caracterul ei foarte general. În funcție de fiecare definiție a adevărului, sau de circumstanță în care este folosit acesta, dacă este folosit sau omis, de către cine, cum, și dacă într-adevăr există un adevăr acceptat de toată lumea; toate acestea condiționează opinia, și deci judecățile aduse acestei afirmații.

Aș încerca mai întâi să dau o definiție conceptului de adevăr, pentru început, de adevăr absolut, acesta fiind o noțiune abstractă. Adevărul absolut este acea afirmație care descrie cât mai precis, în cazul ideal exact, un fapt care s-a întâmplat sau se întâmplă, căruia nu i se poate atribui nici un adjectiv, sau vreo descriere suplimentară, și care nu reprezinta vreun punct de vedere. Pentru aceasta mai este nevoie și de o exprimare clară, neambiguă a faptului despre care se formulează adevărul absolut. Vedem clar de aici că nimeni nu poate deține adevărul absolut, aici mă refer la ființe umane, pentru că precum bine știm, omul este sortit a fi condus și îndrumat de o subiectivitate proprie, care la rândul ei este cauzată de natura omului de a fi egoist, și de a avantaja, în cazul în care nu este implicat direct, partea care i se pare mai demnă de a fi protejată, acest process având loc în subconștient influențat de experiențele de viață pe care le-a trăit. Nici măcar presupuse adevăruri precum ”Oamenii se nasc și mor” la o analiză mai atentă nu sunt adevărate dacă se lasă sub această formă, fiindcă omul nu trebuie să moară, el poate fi nemuritor prin arta, sau bagajul pe car l-a lăsat omenirii, sau la o scară mult mai mică, copiilor, care transmit mai departe copiilor lor, și așa mai departe; cât despre moate în sensul fizic al cuvântului, nu spun decât ”criogenizare”, metoda prin care omul nu e mort, ci doar așteaptă apariția invenției nemuririi. Nașterea, în ultimul timp ia tot felul de alte forme decât cea clasică, așa că enunțul de la care am plecat este din nou mult prea general pentru a-i putea da o valoare de adevăr sau neadevăr.

Putem deci trage concluzia că fiecare om deține propriul său adevăr, iar acesta la rândul lui este un adevăr subiectiv, și în mod sigur nu complet, deci nu absolut.

Dacă adevărul ne face liberi, depinde, cum ziceam de foarte mulți factori. Voi reformula puțin pentru a putea continua. ”Adevărul individual ne face liberi” . Cel mai bun argument pentru această afirmație este acea libertate mentală obținută prin lipsa stresului provocat de o conștiință încărcată. Pe de altă parte conștiința este încărcată pozitiv sau negativ ținându-se cont de niște valori de bine sau rău, aceste valori fiind impuse de o societate în care presupusul individ despre care vorbim a crescut. Astfel într-o societate în care dreptatea nu are un rol important, ci mai degraba binele personal, nu ar exista o conștiință încărcată la afișarea unui neadevăr în scopuri personale, lucru care pentru societatea în care trăim noi de exemplu este ceva de neadmis din punct de vedere moral, conștiința nu ar fi încărcată.

Adevărul față de propria persoană, la o ședință de introspecție poate efecte psihologice foarte benefice printre care și eliberarea de anumite frustrări sau limitări.

Pe de altă parte, omiterea adevărului, sau chiar falsificarea lui poate scăpa un individ de pedepse, care în era modernă sunt majoritatea întemnițarea pentru o perioadă de timp, pe când exprimarea adevărului, din contră pot aduce unui om captivitatea. Iată cum mai trebuie definit și conceptul de libertate. Ce anume înțelegem prin libertate, și în ce plan ne raportăm la ea sunt întrebări obligatoriu de răspuns pentru a se axa direcționat pe anumite cazuri.

Că e vorba despre un adevăr absolut, sau unul individual, cine suntem noi, cei care suntem influențați, și ce înseamnă libertate, contextul și normele de etică aplicabile; iată doar câțiva factori care determina turnura unui punct de vedere. În concluzie, singurul lucru pe care îl pot spune despre această afirmație este că, este una cu un potențial de creere a controversei foarte mare, și abordează un subiect foarte general formulat. Adevărată sau falsă? Totul depinde de valoarea parametrilor, sau altfel spus:
Adevărul e undeva la mijloc!

10 comentarii:

  1. Slabut, nu are nicio treaba cu textul argumentativ

    RăspundeţiȘtergere
  2. Nu e bun deloc,nici macar nu respecti structura textului.Nu ai nici argumente.Textul argumentativ trebuie sa aiba 2 argumente:1 din viata de zi cu zi,al 2-lea din viata culturala(carti),tu aici nu ai nimic.Doar o definitie care e egala cu 0.

    RăspundeţiȘtergere
  3. absolut pe langa nu are nici o legatura cu textul argumentativ

    RăspundeţiȘtergere
  4. foarte frumos si foarte bine punctat

    RăspundeţiȘtergere
  5. textul argumentativ are o structura fixa si o dimensiune mai redusa. dar ca eseu este bunicel mare atentie la ce vrei sa exprimi prin ceea ce zici

    RăspundeţiȘtergere
  6. textul argumentativ e cu totul altceva.asta e un text la intamplare

    RăspundeţiȘtergere
  7. Lumea prea se cramponează în concepte predefinite. Haideți să facem noi noua formă de text argumentativ? ce? Nu e un text? Nu argumentează un aspect anume? Dacă îi pun un "contemporan" în coadă e mai bine? Text argumentativ contemporan. Așa să fie, dacă asta e voia voastră! :)) Vă mulțumesc pentru feedback! :)

    RăspundeţiȘtergere
  8. exemplele din viata culturala,din carti sunt exemple care le scrii in cadrul argumentului tau si care coincid cu ideea ta.

    RăspundeţiȘtergere